23 marca 2022

Pakowanie do transportu morskiego

Dla ładunku, transportowanego drogą morską najbardziej niebezpieczna jest korozja, gwałtowne przechyły oraz wstrząsy. Na morzu bowiem panują specyficzne warunki atmosferyczne, takie jak duża wilgotność powietrza i jego zasolenie, brak cyrkulacji oraz znaczne różnice dobowe temperatur. Aby zabezpieczyć ładunek do transportu morskiego przed korozją, czyli przed stopniowym niszczeniem metalu, a także przed uszkodzeniami mechanicznymi stosuje się specjalne zabezpieczenia. Sprawdź, jakie.

Na czym polega pakowanie z użyciem papieru i folii VCI?

Najlepszym sposobem pakowania ładunków do transportu morskiego, który skutecznie zabezpieczy je przed zjawiskiem korozji, jest zapakowanie ich w papier i folię VCI. W efekcie oferowanego przez nas sposobu pakowania z papieru lub folii pomału odparowuje inhibitor, który sprawia, że powierzchnia ładunku nie koroduje. Inhibitor bowiem tworzy na ładunku warstwę o grubości od czterech do pięciu cząsteczek. Następnie wolna przestrzeń, pomiędzy ośrodkiem emitującym inhibitor a chronioną powierzchnią wypełnia się parą inhibitora. Główną zaletą metody przygotowywania ładunków do transportu morskiego z zastosowaniem VCI jest jej trwałość oraz bardzo duża skuteczność. Powierzchnia transportowanego ładunku pozostaje czysta, sucha i w każdej chwili gotowa do użycia.

Jak zabezpieczyć ładunek przed uszkodzeniami mechanicznymi?

Innym zagrożeniem dla ładunków, transportowanych drogą morską są uszkodzenia mechaniczne, powstające na skutek wstrząsów i przechyłów, wywoływanych morskimi prądami. Aby uniknąć zniszczeń należy odpowiednio zabezpieczyć ładunek, solidnie mocując skrzynie i umieszczając na nich wskaźniki przechyłów, wstrząsów, temperatury oraz wskaźniki, monitorujące stan ładunku. Oferowane przez nas czujniki wstrząsów działają na bardzo prostej zasadzie: urządzenie zmienia kolor, gdy ładunek doznaje szkodliwych wstrząsów. Czujniki przechyłu pozwolą z kolei sprawdzić, czy w czasie transportu ładunek był poddawany przechyłom lub, czy odwracano go o 180°, czujniki temperatury natomiast zmieniają kolor, gdy temperatura zwiększy się lub zmniejszy, uszkadzając ładunek. Oferujmy dwa rodzaje czujników temperatury: krótkookresowe, zapisujące zmiany w temperaturze przez 48 godzin oraz długookresowe, monitorujące ładunek aż do siedmiu dni.

Odpowiednie zapakowanie, a następnie zabezpieczenie ładunku jest gwarantem bezpiecznego translokowania towarów w transporcie morskim. Dlatego warto powierzyć to zadaniem naszym fachowcom.