Dla ładunku, transportowanego drogą morską najbardziej niebezpieczna jest korozja, gwałtowne przechyły oraz wstrząsy. Na morzu bowiem panują specyficzne warunki atmosferyczne, takie jak duża wilgotność powietrza i jego zasolenie, brak cyrkulacji oraz znaczne różnice dobowe temperatur. Aby zabezpieczyć ładunek do transportu morskiego przed korozją, czyli przed stopniowym niszczeniem metalu, a także przed uszkodzeniami mechanicznymi stosuje się specjalne zabezpieczenia. Sprawdź, jakie.
Na czym polega pakowanie z użyciem papieru i folii VCI?
Najlepszym sposobem pakowania ładunków do transportu morskiego, który skutecznie zabezpieczy je przed zjawiskiem korozji, jest zapakowanie ich w papier i folię VCI. W efekcie oferowanego przez nas sposobu pakowania z papieru lub folii pomału odparowuje inhibitor, który sprawia, że powierzchnia ładunku nie koroduje. Inhibitor bowiem tworzy na ładunku warstwę o grubości od czterech do pięciu cząsteczek. Następnie wolna przestrzeń, pomiędzy ośrodkiem emitującym inhibitor a chronioną powierzchnią wypełnia się parą inhibitora. Główną zaletą metody przygotowywania ładunków do transportu morskiego z zastosowaniem VCI jest jej trwałość oraz bardzo duża skuteczność. Powierzchnia transportowanego ładunku pozostaje czysta, sucha i w każdej chwili gotowa do użycia.
Jak zabezpieczyć ładunek przed uszkodzeniami mechanicznymi?
Innym zagrożeniem dla ładunków, transportowanych drogą morską są uszkodzenia mechaniczne, powstające na skutek wstrząsów i przechyłów, wywoływanych morskimi prądami. Aby uniknąć zniszczeń należy odpowiednio zabezpieczyć ładunek, solidnie mocując skrzynie i umieszczając na nich wskaźniki przechyłów, wstrząsów, temperatury oraz wskaźniki, monitorujące stan ładunku. Oferowane przez nas czujniki wstrząsów działają na bardzo prostej zasadzie: urządzenie zmienia kolor, gdy ładunek doznaje szkodliwych wstrząsów. Czujniki przechyłu pozwolą z kolei sprawdzić, czy w czasie transportu ładunek był poddawany przechyłom lub, czy odwracano go o 180°, czujniki temperatury natomiast zmieniają kolor, gdy temperatura zwiększy się lub zmniejszy, uszkadzając ładunek. Oferujmy dwa rodzaje czujników temperatury: krótkookresowe, zapisujące zmiany w temperaturze przez 48 godzin oraz długookresowe, monitorujące ładunek aż do siedmiu dni.
Odpowiednie zapakowanie, a następnie zabezpieczenie ładunku jest gwarantem bezpiecznego translokowania towarów w transporcie morskim. Dlatego warto powierzyć to zadaniem naszym fachowcom.