Usługa pakowania wielkogabarytowego jest niezwykle trudnym i logistycznie ciężkim do przeprowadzenia przedsięwzięciem, którego w przypadku konieczności przetransportowania danych maszyn, części wyprodukowanych obiektów, nie sposób uniknąć. Zdecydowaliśmy się na opisanie procesu wysyłki obiektów wielkogabarytowych, aby pokazać, że transport wielkogabarytowy może przebiegać w pełni bezpiecznie dla przewożonego ładunku.
Od czego zaczyna się usługa pakowania wielkogabarytowego?
Usługa pakowania przemysłowego zaczyna się od określenia rodzaju materiałów, jakie musimy użyć do ochrony zewnętrznej przewożonego ładunku oraz właściwego sposobu jego zabezpieczenia. Pakowanie następuje w miejscu wskazanym przez klienta. Bywa, że jest to budynek, hala magazynowa, a czasami zdarza się, że jest to port, czy lotnisko.
Ważne jest, aby w procesie pakowania wielkogabarytowego (przemysłowego) pamiętać, o doborze właściwego zabezpieczenia ładunku stosując odpowiednie systemy zabezpieczeń, jak:
- Dobór odpowiednich rozmiarów skrzyń załadunkowych, aby nie uszkodzić przewożonych konstrukcji, maszyn, urządzeń przemysłowych,
- Zabezpieczeniu wszystkich elementów ruchomych,
- Odpowiedniego zabezpieczenia całości przewożonego ładunku stalowymi linami i w razie potrzeby folią termokurczliwą,
- W przypadku urządzeń, obiektów niezwykle wrażliwych należy dobrać odpowiednio rodzaj, grubość pianki wypełniającej skrzynię załadunkową, celem zabezpieczenia ładunku przed wstrząsami,
Co podlega pod usługę pakowania wielkogabarytowego?
Wielkogabarytowym pakowaniem nazywamy przygotowanie do transportu lądowego, morskiego lub powietrznego takich obiektów jak:
- Wielkogabarytowe konstrukcje stalowych (suwnice, dźwigi, przęsła mostów, szkieletów hal i fabryk),
- Pakowanie całych linii produkcyjnych i montażowych (w tym urządzeń niezwykle precyzyjnych, delikatnych jak sprzęty elektroniczne, serwerownie, komputery),
- Wielkogabarytowe maszyny przemysłowe o dużym ciężarze właściwym (prasy, turbiny, silniki, stalowe bloki, arkusze blach),
- Pojazdy lądowe i wodne, helikoptery,
- Maszyny przemysłowe i rolnicze,
- Pojazdy wojskowe.
W przypadku transportu morskiego ważne jest, aby zastosować odpowiednie środku ochrony ładunki w postaci folii barierowych AL., worków, czy też papieru VCI. Ochronę przed wilgocią i korozją zapewnią też stosowane pochłaniacze wilgoci, a nad bezpieczeństwem urządzenia czuwają montowane podczas pakowania specjalne czujniki, wskaźniki przechyłu, wstrząsu wilgotności czy też inhibitorów korozji.
Zewnętrzna część, skrzynie zbudowane są z drewna, płyt OSB, sklejek oraz innych wytrzymałych materiałów drewnopochodnych, które produkujemy na wymiar, biorąc pod uwagę gabaryty i ciężar właściwy pakowanego obiektu wielkogabarytowego. Przy pakowaniu przemysłowym należy zawsze indywidualnie dobierać rodzaj opakowania zarówno ze względu na charakter, specyficzne właściwości ładunku, jak i na rodzaj transportu, jakim będzie on przewożony. Zwieńczeniem jakości usługi pakowania obiektów wielkogabarytowych jest dokumentacja procesu pakowania, która jest potwierdzeniem wykonania usługi na najwyższym poziomie.