Odpowiednie zapakowanie produktu zapewnia ochronę przed działaniem niepożądanych czynników zewnętrznych. Dodatkową funkcją jest estetyczny wygląd produktu, który cenią sobie konsumenci. Możliwość nadrukowania na folii pozwala na urozmaicenie jej wyglądu, co dobrze sprawdza się w przypadku alkoholi, gdzie zostaje ciekawa etykieta przyciąga uwagę. Pakowanie termokurczliwe pozwala zabezpieczenie elementów o różnym kształcie i wielkości. Dlatego też metodę wykorzystuje się do pakowania małych rzeczy takich jak np. butelki do napojów, a także obiektów o bardzo dużych gabarytach m.in. samolotów, dźwigów, łodzi czy budynków.
Atuty stosowania folii termokurczliwej
Dostępne na rynku folie termokurczliwe mogą nieco różnić się od siebie pod względem stopnia kurczliwości, grubości lub szerokości. Co jednak cechuje wszystkie z nich, to stosunkowo niska cena w odniesieniu do jakości. Wybrane zalety folii termokurczliwej to m.in.:
– Zapobiegnie przenikaniu zapachów
– Wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne
– Dopasowanie niezależnie od kształtu i wielkości
Warto zaznaczyć, że folia występuje w trzech podstawowych rodzajach: w rolce, w postaci worków i rękawów. To pozwala na dostosowanie się do naszych unikalnych potrzeb.
Widoczne zastosowanie
Folia termokurczliwa jest rozwiązaniem, które można wykorzystać w przemyśle zajmującym się żywnością oraz w wielkich innych fabrykach. Jej zastosowanie widoczne jest w wielu miejscach. To sprawia, że po folię sięga coraz więcej osób. Warto zaznaczyć, że jest to jeden z najpopularniejszych zabezpieczeń produktów spożywczych, co pozwala na utrzymanie sterylnych warunków oraz zabezpieczenie produktu np. przed uszkodzeniami mechanicznymi.